Introduction

.

Kisah aku, dia dan selipar pink



Bismillahirrahmanirrahim 

Salam sejahtera dan salam BRIM untuk semua 

Pertama-tamanya bersyukur kehadrat ilahi dengan limpah kurnianya serta selawat serta salam buat junjungan baginda khatimul anbiya’ sahabat sahabiah, tabi’ tabi’ain dan ikhwah akhawat yang dirahmati Allah.

Cerita pasal selipar pink? Aha, dah tukaq minat agaknya aku ni. Dulu suka kaler merah sekarang kaler pink. Adakah?

Semestinya tidak sama sekali. Merah tetap dihati. Saya suka merah sebab saya suka darah. Sebab saya ni ada darah vampire. Ceh. Membohong no 1. Saya suka darah sebab darah tu cantik. Lagi bohong. Yelah, saya suka darah sebab dari kecik dulu saya selalu fikir nak jadi assassins. Kalau bunuh membunuh tu dapat pahala, serius saya tak kerja macam sekarang ni. Saya pilih jadi pembunuh upahan. Waahaaa. Yang ni betul, member bilik satu uni dulu bengkak dah kot telinga kalau saya habaq pasal nak jadi pembunuh upahan ni. Haha.

Ok, berbalik kepada cerita pasal selipar pink. Apa ceritanya. Ceritanya berlaku di masjid helikopter iaitu masjid zubair al awwam cheras. Seriously, saya harap sangat masjid ni terbang kat langit satu hari nanti. Kuat bebenor angin kipas tu. Terangkat-angkat kain waktu solat.

Dah-dah, melalut lagi. Strainght to the point please..... Ok, selipar pink. Bukan apa, saya just pakai selipar pink seperti yang tertera dalam gambar tu. Bukan gambar hiasan tau memang saya pakai selipar tu pergi masjid. Lepas tu, ada la sorang makhluk Allah ni tegur saya merangkap jiran tetangga yang prihatin.

Jiran : oi yun, jambu nya. Pakai pink. Uuuuuu.

Khai : Oh, nak buat camne, semalam selipar kena rembat.

Jiran : Habis tu, semalam kau balik kaki ayam la. Jauh tu sampai rumah kau.

Khai : Taklah, aku balik pakai seliparla.

Jiran : Kau rembat selipar orang. Haish, tak baiklah gitu. (jiran ku membebel panjang. Betul jugak apa dia cakap. Merembat ni ibarat mencuri.) Meh share sikit ayat quran pasal mencuri meh:-

Pencuri lelaki dan pencuri perempuan hendaklah kamu potong tangannya sebagai balasan pekerjaan, dari siksaan daripada Allah, Allah maha perkasa lagi maha bijaksana”. (Surah Al- Maidah ayat 38)  

Khai : tapi aku rembat selipar bapak aku sendiri. Kira mencuri tak? Aku nampak selipar dia kat masjid, aku rembat.

Jiran : habis tu bapak kau balik kaki ayam?

Khai : aha, kaki ayam tapi dia balik naik kereta, tak pelah kot. (anak sengal)

Inilah kisah sepasang selipar pink yang saya pakai. Selipar ni milik kak ipar rasanya. Saya gunakan untuk pergi tarawih. Nak buat macam mana, selipar kat rumah tak cukup. Tapi ok pe, bila pakai selipar pink ni, senang detect selipar kita. Sooo striking. Dari jauh dah nampak macam glow in the dark. Waaahhaaa..nak cari pun senang. Tak deklah kena rembat lagi. Apapun moral of the story, jangan rembat selipar orang di masjid. Boleh jadi selipar yang anda rembat adalah selipar keluarga anda sendiri. Yaaahaa..

Sekian dari saya hamba abdi mencari nur iman di hati. Nur iman tu cahaya iman ek bukan nama perempuan. Tapi kalau ada nak kenalkan saya dengan sesiapa untuk dijadikan isteri silakan. Peluang di buka. Syarat simple, tinggal tak lebih 2 marhalah dari rumah saya, jaga solat 5 waktu, tutup aurat dan paling penting suka travel! Sebab saya nak tiap tahun travel paling kurang sekali lepas dah kahwin. Wahhaaa.. Ok bai. Selamat menunaikan ibadah puasa.

~Reborn To Be The Greatest~

0 comments: