Introduction

.

Kemalangan


Masa : 11.30 mlm
Tempat : Rumah, cheras KL
Status : Sedih

~ Bismillahirrahmannirrahim ~

Bersyukur ke hadrat Allah swt tuhan sekalian alam serta selawat dan salam buat junjungan muhammad khatimul anbiya'.

Hari ni saya cuma nak zahirkan perasaan sedih atas kejadian yang berlaku kepada murobbi saya. Orang yang banyak mengajarkan diri ini tentang dakwah, mengajarkan tentang Allah. Semalam, saya dikejutkan dengan 1 berita yang gempar yang mana murobbi saya bersama seorang ikhwah, al-akh shahril terlibat dalam 1 kemalangan.

Namun begitu murobbi saya alhamdulillah sekarang dalam keadaan yang stabil walaupun katanya bleeding kat perut dan baru sahaja di bedah untuk keluarkan blood cloth dalam perut. Sedih sangat, hari ni sahaja 3 kali mata saya mengalirkan air mata sebak. Apa yang saya harap dia cepat sembuh.

Tadi ziarah dia, dia dah sedar dah, dah boleh cakap tapi apa yang dia cakap, dia sakit sangat perut, dia nak solat. Huh, kalau orang biasa, kadang-kadang tak pernah fikir nak semua tu, fikir nak sembuh nak jumpa kawan-kawan. Tapi dia, nak jumpa Allah dulu. Subhanallah.

Apapun sekarang ni shahril jela perlu dirisaukan sebab tak sedar langsung, muka bengkak sangat, sampai kitorang ziarah tak kenal itu adalah shahril. Sedihlah, zaujahnya masih dalam pantang terpaksa datang menjengah suami, terbang dari terengganu. Ujian yang bertimpa-timpa.

Ya Allah sekiranya sebuah nyawa yang kau mahukan demi menyelamatkan mereka. Ambillah nyawaku sebagai ganti kepada kehidupan mereka. Aku redha demi agamamu.

2 comments:

pecinta dakwah said...

Jazakallahu Khair akhi atas sokongan dan doa. Mudah2an musibah ini mengajar diri dan hati ana untuk lebih syukur, taat dan penuh keimanan ke depan.

Dengar anta eksiden, khaifahal akhi?

tahneynaim said...

How to Deposit and Withdraw in Casino Debit Cards - JDKHub
Withdrawing via Bank Transfer using Bank Transfer for credit 과천 출장샵 cards. Bank transfer methods 통영 출장마사지 are the easiest 안성 출장마사지 way to 김제 출장샵 transfer funds to 보령 출장샵 your bank account.