Introduction

.

Temukan Aku Dengan Sebuah Jalan


~ Bismillahirrahmanirrahim ~

Pertama-tamanya ingin diri ini panjatkan kesyukuran ke atas nikmat hidup, nikmat usia dan segala nikmat termasuk Tok Guru Nik Aziz Nik Mat. Selawat dan salam buat junjungan baginda Muhammad bin Abdullah.

Cuba perhati apa yang anda dapat dari gambar di atas dan apa kaitan dengan tajuk? Tatkala jiwa penuh dengan gundah, hati bergetar menentukan masa depan, terpinga-pinga nilai-nilai kehidupan yang kian lupus. Tapi jiwa ini akan terus cuba bertahan untuk tidak terus berada dalam keadaan yang tidak di ingini.

Rasanya sudah hampir sebulan jiwa tandus dengan tarbiyah, sebabkan perkara yang tidak di elakkan, terasa kosong jiwa ini, namun, takkan diri ini terus membiarkan ianya kosong. Apa yang dimahukan sekarang, temukan semula dengan jalan itu, jalan yang sangat memberi makna pada diri ini.

Siapa yang mampu temukan semula? Entahlah, i need input to make me strong, ramadhan nak habis, tak ada lagi tarbiyah ramadhan yang dapat hold semua masalah ku ini. Now, i need tarbiyyah, i need somebody yang boleh temukan diri ini dengan jalan itu balik. Please help me!!

0 comments: